Při letu z Rhodosu do Prahy měl náš let skoro 6ti hodinové zpoždění. Nechali nás čekat na letišti a nikdo nám nic neřekl. Při příletu do Prahy uprostřed noci jsem se u personálu letiště domáhal kompenzace. Vím, že na ni mám právo! Personál mne odmítl, že mi nikdo na letišti nic neproplatí. Ať si to řeším s dopravcem. To také nešlo, protože v nočních hodinách byl stánek letecké společnosti zavřený. Co mám dělat? Chci kompenzace, na které mám právo.
Je pravdou, že na letišti Vám zaměstnanci letiště nemohou poskytnout jakoukoliv kompenzaci. Prvním krokem pro získání kompenzace za zpoždění či zrušený let je podat žádost u letecké společnosti. Přesné podmínky, kdy máte na kompenzaci nárok, plynou z nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, které je dostupné online. Ve zkratce vzniká nárok na kompenzaci při zpoždění letu o více jak 3 hodiny, pokud nebylo zpoždění způsobeno mimořádnými okolnostmi, které nebylo možné ovlivnit (nepříznivé povětrnostní podmínky). Žádost zašlete letecké společnosti písemně či vyplníte formulář na jejich webu. Pokud je vyřízení Vaší žádosti leteckou společnosti neuspokojivé či odpověď nepřišla vůbec, nezbývá Vám než se obrátit na Úřad pro civilní letectví (pro lety z ČR, mimo evropské lety). V případě letů z EU či do EU se musíte obrátit na místně příslušný národní dozorový orgán (seznam najdete na internetu včetně adres).