Poradna

Zpožděný let – chci kompenzaci!

Zpožděný let. Chci kompenzaci!

Dotaz

Při letu z Rhodosu do Prahy měl náš let skoro 6ti hodinové zpoždění. Nechali nás čekat na letišti a nikdo nám nic neřekl. Při příletu do Prahy uprostřed noci jsem se u personálu letiště domáhal kompenzace. Vím, že na ni mám právo! Personál mne odmítl, že mi nikdo na letišti nic neproplatí. Ať si to řeším s dopravcem. To také nešlo, protože v nočních hodinách byl stánek letecké společnosti zavřený. Co mám dělat? Chci kompenzace, na které mám právo.

Odpověď

Je pravdou, že na letišti Vám zaměstnanci letiště nemohou poskytnout jakoukoliv kompenzaci. Prvním krokem pro získání kompenzace za zpoždění či zrušený let je podat žádost u letecké společnosti. Přesné podmínky, kdy máte na kompenzaci nárok, plynou z nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, které je dostupné online. Ve zkratce vzniká nárok na kompenzaci při zpoždění letu o více jak 3 hodiny, pokud nebylo zpoždění způsobeno mimořádnými okolnostmi, které nebylo možné ovlivnit (nepříznivé povětrnostní podmínky). Žádost zašlete letecké společnosti písemně či vyplníte formulář na jejich webu. Pokud je vyřízení Vaší žádosti leteckou společnosti neuspokojivé či odpověď nepřišla vůbec, nezbývá Vám než se obrátit na Úřad pro civilní letectví (pro lety z ČR, mimo evropské lety). V případě letů z EU či do EU se musíte obrátit na místně příslušný národní dozorový orgán (seznam najdete na internetu včetně adres).

Dotaz do právní poradny

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Uděluji souhlas s použitím svých osobních a kontaktních údajů pro účely marketingu a nabídky služeb společnosti.

Položky formuláře označené * jsou povinné.

  • V rámci právní poradny jsou poskytovány obecné právní odpovědi na základě zaslaného dotazu na e-mailovou adresu poradna@langmeier.cz. Jedná se o obecné právní dotazy, na které je v rámci poradny poskytnuta stručná a srozumitelná obecná odpověď v souladu s právními předpisy ČR, která především doporučí další postup pro řešení dané situace či právního problému. Rozsah poskytnuté právní odpovědi je maximálně 1800 znaků. Poskytování písemných odpovědí je dobrovolnou činností právníků a nejedná se o poskytování advokátních služeb. Advokátní kancelář Langmeier & Co., advokátní kancelář s.r.o. nenese odpovědnost za poskytnuté odpovědi a za jednání vzniklé na základě těchto odpovědí s ohledem na obecnost položených dotazů a obecnou odpověď.
  • Pokud bude mít osoba zájem o poskytnutí právních služeb a zastoupení, musí kontaktovat advokátní kancelář Langmeier & Co., advokátní kancelář s.r.o. na e-mailové adrese info@langmeier.cz či jiným způsobem. Advokátní služby budou poskytovány v rámci aktuálního ceníku a podmínek advokátní kanceláře.
  • Zasláním dotazu do právní poradny na e-mail poradna@langmeier.cz souhlasíte s možným zveřejněním dotazu v právní poradně. Veškeré osobní údaje jako jméno a adresa budou anonymizovány.
Jsme součástí skupiny AEQUITAS Group.
Aequitas Group